torsdag 27 januari 2011

Eld-utställning

Idag har jag hängt min utställning på temat "Eld" i Transportsyrelsens fikarum på Medborgarhuset i Örebro. Den har under en period före jul hängt hos Transportstyrelsen på Tunnlandsgatan, men får nu avnjutas av annan personal i andra lokaler en tid framöver. Denna bild från fikarummet är fotograferad med mobiltelefonen (därav låg kvaliteté), så bilderna kommer inte riktigt till sin rätt här ovan. Nedan får ni se delar av dem i bättre ljus.


Bilderna fotograferades för några år sedan och presenterades som utställning för första gången 2008 tillsammans med bilder av Staffan Jofjell. Vi hade som gemensamt tema "Eld och vatten" varav Staffan stod för svartvita bilder på gossar med bar överkropp på trampolin vid Klarälven. Min del av utställning med gossar i eldshow får numera klara sig på egen hand, sedan Staffans gossar farit hem till Värmland.


Gossarna som leker med elden i en spännande eld-dans, är Karlskogas gycklargrupp "Narrarna". De erbjöd en otroligt vacker show i skymningen på gräsmattan, strax före 23 snåret i den ljumma sommarkvällen. Det hela utspelade sig på Medeltida marknad i Wadköping (Örebro). Showen var inte något som presenterades för allmänheten, utan en liten "present" till medlemmar och engagerade deltagare på den medeltida marknaden efter ett ordentligt medeltida gille, när besökarna gått hem. Jag hade glädjen att få delta trots att jag inte är engagerad. Det var en mycket vacker stund med spänning, engagemang, inlevelse, hud och eld ...


Medsänder en länk till Narrarnas hemsida: www.narrarna.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar