onsdag 21 mars 2018

Miljövänligare vardag - Alternativa produkter


Efter alla år som rätt stora konsumenter av traditionella vanliga schampo och balsamflaskor (tre långa hår i familjen, under väldigt många år). Nu testar jag en miljösnällare variant. 

Klart att jag skulle kunna göra ännu bättre val. Lära mig göra egna galet miljösmarta produkter. Men just nu har jag för många bollar i luften, och går medelvägen. Det här var vad jag fann sist jag skulle köpa schampo: ICAs ekologiska schampo och balsam.

Provat använda dem två gånger. Schampot löddrar härligt mycket, och jag behöver därför ta en mindre mängd jämfört med vårt vanliga schampo. Balsamet känns helt okey, men ger mindre len effekt än det vi brukar köpa. Ingen av produkterna luktar varken gott eller illa. Kanske skymtar en svag kokosdoft? Håret känns hur som helst rent och fräscht efter tvätt, vilket ju är målet med produkterna.

Bättre innehåll än dem vi brukar köpa, och förpackningarna är tillverkade av sockerrör istället för vanlig plast.

Håller ögonen öppna för fler miljösnälla alternativ, men använder gärna dessa igen. 

*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar