onsdag 6 juni 2018

"Tillitens väg"


Har så mycket att skriva om,
så mycket jag vill förmedla, dela och beskriva.

Fotografier jag fångat, kreativa uppdrag och spännande historier. 
Det kommer nytt material hela tiden, 
som jag vill prata om, skriva om, 
berätta för er och få dela.
Tankar och upplevelser.

Men jag lever så mycket i mitt nu,
med allt vad det innebär.
så jag hinner inte med att dela hela tiden...
Vill så fantastiskt mycket ju,
och lever mer i verkligheten 
än den virtuella världen.

Älskar min kreativitet och min stora vilja. 
Att jag är så lättroad. 
Men besväras av att jag är en "yr höna" som har svårt att fokusera. Vill så otroligt mycket samtidigt, även om jag är närvarande i mina sekunder. Svårt att välja. Hattar mellan allt och inget. Och hela tiden nya ämnen som engagerar, bilder, händelser och tankar att prioritera.

Det räcker ju med att ha två jobb jag brinner för, en bok att skriva på, en fysik att uppbygga, en familj att omhändertaga, en förening jag engagerat mig i som styrelsemedlem, och allt annat som pockar på min uppmärksamhet. Ungdomarna, maken, musiken, sömnaden, naturen, vänner, släktingar och hushållsstök.

Så bra att jag har världen bästa coach och vän: Sofia Sivertsdotter!

Hon har skrivit en fantastisk bok: "Tillitens väg".

Så i måndags när jag och maken rymde till skogen på tu man hand, njöt vi sol och vind, bad och måltid. Och så låg jag där och läste de sista sidorna i boken Sofia skrivit.

Ja hon tänker väldigt mycket som jag. Känner som jag. Men till skillnad från mig har hon fördjupat sig fler år i frågan och formulerat sina tankar på ett vackert sätt, värdigt att ta till sig. Låta sjunka. Formulerat de viktigaste frågorna.

Tar den till mig.

Rekommenderar varmt att läsa hennes böcker (det är inte hennes första och enda!).
Och att umgås med henne är en härlig upplevelse jag varmt rekommenderar.

Jag har ju äran att få porträttera henne då och då.
Vackra Sofia!

... men porträtten visar jag en annan dag.

Tillit!

*


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar