onsdag 15 februari 2012

Hedersomnämnande i "PWP-spring 2012"



Jag är så stolt och glad!
...för jag har idag fått besked att jag fått hedersomnämnande i den internationella fototävlingen: "Professional Woman Photography (PWP)- spring 2012", med fotografen Mary Ellen Mark som domare! 


Jag lämnade in tre bidrag till tävlingen i sista sekunden (för sent räknat i svensk tid, men pga tidsförskjutningen hann mitt bidrag nå New York innan det var för sent). 1800 bilder lämnades in till tävlingen, så det känns väldigt fint att Mary Ellen Mark granskat mina bilder och uppskattade dem!


Nu ser jag fram emot att min/mina bilder kommer presenteras på PWP´s webbgalleri under några månader tillsammans med de andra "utvalda" och vinnarnas bilder. Det gladde mig även att vi var flera kvinnliga Svenska fotografer som får pris/hedersomnämnande. 


Vinnarnas bilder kommer att ställas ut i New York på galleri .NO och jag hoppas att jag snart får chansen att kika in där, även om det blir en annan utställning jag får besöka ...


... för planen är, att jag mycket snart ska sitta på ett flygplan med nosen mot "The big apple"!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar