måndag 27 februari 2012

NewYork ...



Jag har hemkommit från en fantastisk vecka i NewYork. Jag och hela mitt sällskap förälskade oss i staden, som rymde så mycket spännande arkitektur, natur och människor. En varm stad fylld med kultur och kontraster. Många spännande historier skulle jag kunna berätta ... men just nu låter jag mina första bilder berätta på sitt eget språk. Denna fotograferades under resans enda molniga dag med regn.

Jag fotograferade både analogt och digitalt, för att se om jag påverkats som fotograf sedan jag blev digital fotograf. Jag märkte snabbt att jag fotograferar med samma ögon som förr. Den största skillnaden är att jag inte kan se resultatet direkt, med bilderna jag fotograferat analogt. Vi får se om ni/jag ser skillnad sedan ... för det tar nog ett tag innan jag får tid att framkalla mina filmrullar.

Jag hoppas att bilderna så småningom ska mynna ut i en utställning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar