söndag 13 februari 2011

Kreativiteten i fokus!

Två väninnor beslutade sig för att ordna en kreativ dag tillsammans med ett gäng kreativa väninnor. Trots att jag var en av dem som anlände först framåt lunch hann jag njuta av 11 timmars kreativitet i glatt umgänge! 

Det är fantastiskt inspirerande att sitta tillsammans med projekten. Några av kvinnorna var för mig bekanta, andra nya bekantskaper. Några kom tidigt och avvek efter några timmar, andra droppade in när de kunde komma ifrån jobb och familj. God mat och samtal om kreativa projekt och allt emellan himmel och jord. Vi kunde hjälpa och inspirera varandra. 

Tiden rann iväg. Jag hann inte alls så långt med mina kreativa projekt som man skulle kunna tro, men å andra sidan hade jag ju med mig en ny symaskin att försöka förstå mig på. Det var verkligen bredd på vad vi valde att ägna oss åt. Exempel på kreativa projekt som pågick: Sortera in fotografier i album, sticka raggsockor och laga dragkedja i overall. På mini-pärlplattor skapades påskpynt med pärlor och pincett. Det syddes marsvinskojor, docktäcke i lappteknik, lagades jeans och målades akvareller. En kvinna sydde sittpuff och kuddar i velour, en annan broderade och några andra vek origami. Att vi dessutom kunde hjälpa varandra när maskinerna krånglade eller projekten låste sig i bekymmer, var mycket positivt för projekten och gemenskapen. 

Fram för fler kreativa dagar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar