torsdag 3 februari 2011

Pecha Kucha Night!

Jag är nyss hemkommen från min första Pecha Kucha, som var en spännande upplevelse ... inspirerande och roligt!

Publiken bestod av ett gäng med trevliga människor i varierade åldrar och med olika bakgrund. Tillsammans fyllde vi Wirénsalen på Örebro Konserthus. Föredragen var en härlig spännvidd på. Vi fick se och höra om alltifrån berättelser om utopier och honungsvin, till att inspireras av virkade skelett och tatuerade bananer.


Själv talade jag om kreativitet och hoppas att jag lyckades inspirera publiken att bejaka sin egen kreativitet. Jag visade en salig blandning med bilder på vad kreativiteten betyder för mig. Här får ni se mina 20 bilder (varav en del är collage ... så jag ber om ursäkt att de tillsammans bildar en salig röra). Nåväl, det bjuder jag på. Ni får inte min föreläsning serverad här skriftligt idag, men kanske berättar bilderna något för er ändå om min kreativitet. Jag kände mig i alla fall uppskattad som föreläsare och hade själv mycket trevligt!

Tackar alla föreläsare, publiken och alla ni som arbetat ideellt med att ordna denna trevliga kväll! ... och för alla er som inte kunde komma uppmanar jag er:

Låt dig inspireras på ett 
Pecha Kucha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar