måndag 7 februari 2011

Vild Vacker Vuxen ...

Jag har sedan ett halvår tillbaks arbetat som studiecirkel-ledare i projektet Vild Vacker Vuxen (VVV), som är ett estetiskt projekt som vänder sig till vuxna personer med utvecklingsstörning och/eller autismspektra. Bakom projektet står Studieförbundet Vuxenskolan, Studiefrämjandet och FUB i Örebro Kommun.

Jag har under hösten 2010 varit ledare för en kurs med titel "Konstverkstad" och haft fantastiskt roligt tillsammans med deltagarna och de andra ledarna Kurt Larsson och Mats Gardefeldt. Det har känts fantastiskt att få möjlighet 
att vara delaktig i deltagarnas kreativa process. Eftersom det är en sådan spännvidd på förmågor och hinder blir det ett personligt och individuellt anpassat arbete. Många deltagare utvecklades fantastiskt under hösten och skapade alster som inte hade varit möjliga vid första träffen. Någon tycker kanske att färg är farligt och otäckt första gången, och målar underbara målningar några veckor senare. Bilden jag visar är ett porträtt på mig som en av kursens deltagare gjorde i höstas. Visst blev jag fin!

Ikväll kommer jag börja leda vårens kurs "Skapa med händerna" tillsammans med Erika Hörnlund. Det ska bli fantastiskt spännande att möta deltagarna och få arbeta kreativt tillsammans! 


Jag tycker om att arbeta med och möta människor av alla slag. Vi är alla spännande individer, oavsett ålder eller bakgrund, om vi har diagnoser, är normalstörda eller om vi har något inneboende eller fysiskt som hindrar oss i vår vardag. Att arbeta med denna målgrupp deltagare är framförallt oförutsägbart och spännande!

Att skapa och arbeta kreativt är ett fantastiskt roligt sätt att utvecklas tillsammans!

Är du nyfiken på kurserna och projektet får du gärna titta in på hemsidan: www.vildvackervuxen.nu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar