lördag 21 februari 2015

Mormor Bettys kalaskudde...


Min mormor Betty har just fyllt 80 år!
Till henne har jag sytt denna kudde av blandade tyglappar.

Jag ville ge henne något personligt. Så då grunnade jag först en stund på min mormor och vad som skulle passa just henne.

Hon är intresserad av hantverk och återbruk. Hon älskar sina katter, har en stor umgängeskrets, och roar sig i allehanda sammanhang med diverse damer och herrar. Hon är en allmänt blommig mormor, med en prunkande trädgård.

Så när jag i lapptäckslådan finner ett tyg med katter, och diverse blommiga tyger vet jag var jag ska börja. Och när jag dessutom finner tygrester från min första gardin till egna lägenheten, med uppklädda damer på en soffa... Ja då har jag de passande huvudmotiven klara för min gåva. Katter på den ena sidan och tjusiga kalasdamer på den andra, båda inramade bland blommor, grönska och bär.

Det blev en kudde för katten Harley att sitta på, eller för mormor Betty att vila ryggen mot när hon tar fram virkningen på kvällskvisten.

Grattis mormor!
... och tack så mycket, alla fina släktingar och gäster för ett riktigt fint kalas!



*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar