onsdag 10 juni 2020

Instagram - nina.hellstrom.bovang

Välkomna att följa mig på instagram!

Jag har ju alltid känt mig "100 år efter", men döttrarna tyckte det var på tiden, så jag har nyligen börjat "instagramma". Fördelen är framför allt att det blir lättare att få iväg inlägg med kort text och en (eller ett gäng) bilder lite raskt. Kanske är det också en fördel att jag inte kan vara så där galet noggrann med urval och efterarbete med bildbehandlingen etc (som jag brukar), även om det är en av orsakerna till att jag INTE tidigare "instagrammat".

Jag har intalat mig själv: "Det är ju inte en proffskamera!... och jag kan inte göra en professionell bildbehandling heller... Det går ju inte styra skärpedjupet ordentligt! ...
... nej det är kanske inget för proffs? ... eller? etc

Men jag tycker faktiskt att en del bilder blir fina. Och det ÄR annorlunda att fotografera med mobilen. Jag tar ju inte med systemkameran till vad som helst. Den är tung och åbäkig att bära, när jag inte vet att jag planerar fotografera. Mobilen däremot har jag ju alltid med, och då kan jag slänga upp den lite när jag råkar se något. Jag brukar också sällan jobba med vidvinkeln på systemkameran, så det blir lite andra bilder med mobilen.

Till min överraskning tycker jag själv att det är ganska roligt.

Eftersom jag känner mig mer ambitiös med blogginläggen här, som just p.g.a det, tar längre tid att få till i praktiken... så har jag varit ganska flitig på instagram, när det går långt mellan blogginläggen.

Välkommen att följa mig även på instagram!

Länk:
https://www.instagram.com/nina.hellstrom.bovang/?hl=sv






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar