torsdag 20 juni 2013

Semester...


Semester!

Så till sist har jag avrundat de sista inbokade fotouppdragen. 
Bildbehandlat och levererat reportage och porträtt till kundernas belåtenhet.

Jag har avslutat hemtjänstpassen i juni, 
med att fem dagpass "gå bredvid" i 5 nya grupper. 
Efter min semester förväntas jag kunna vikariera 
i dessa grupper senare i sommar.

Men nu blir det alltså...
Vila och samla kraft.
Lapa sol och syre.
Bland löv, barr och sjövatten.
Med vind i håret och brasdoft i klänningen.

Jag ska trä smultronstrån, 
fylla kjolen med kantareller 
och muggar med blåbär.

Fara ut på äventyr. 
Sova på vandrarhem och tälta. 
Vandra på nya stigar, 
och bada i både främmande 
och välbekanta vatten.

Semestra hemmavid.
Läsa böcker, 
roa mig vid symaskinen,
och med fiolen.

Promenera längsmed å-kanten.
Sällskapa släkt, familj och vänner. 
I stan, eller på landet.

Men framför allt, ska jag vila i sjön.

Låta tankarna vandra.

Inte vara duktig.

Bara vara...

*


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar