torsdag 27 mars 2014

"Mamma, jag är viktig" av Annika Gelin




Mamma, jag är viktig! Om Frida 4 år och resan mot en autismdiagnos av Annika Gelin. Berättelsen om en helt vanlig familj med ett ovanligt barn.
*
Annika Gelin och jag lärde känna varandra under ett samarbete som skribent och fotograf för Arbets- & Miljömedicinska kliniken, i ett bokprojekt om arbetsmiljö. Boken hette "Fri Frisk och Framgångsrik". Annika Gelin och jag har sedan dess odlat vänskap och samarbetat genom olika uppdrag för Arbets- & miljömedicinska kliniken, och även arbetat tillsammans i andra gemensamma projekt. Den här boken är dock helt igenom Annikas, där jag fått äran att som fotouppdrag fånga bild till omslaget på henne med dottern Frida i famnen. Det ska verkligen bli spännande att läsa om Frida och familjens väg mot en autismdiagnos. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar