torsdag 22 september 2011

GLÖDHETT



Ikväll har jag fångat bilder på kören GLÖDs show GLÖDHETT, som ikväll hade generalrepetition på Sturepalatset i Kumla. En show med blandade versioner av kända artister som: Dolly Parton, Annie Lennox, Madonna, Nancy Sinatra, Tina Turner, Lill Lindfors, Monica Zetterlund och Liza Minelli med fler. De samlar genom sina uppträdanden regelbundet in pengar till barncancerfonden. Många nummer helt underbara att njuta både för ögon och öron! Har ni inte möjlighet att se GLÖDHETT, hoppas jag ni får möjlighet att njuta Glöd i någon annan version. Kören består av ett härligt gäng kvinnor som har humor, glöd och som verkligen törs visa att de har roligt när de sjunger. En glädje som smittar!

Jag visar ikväll två av bilderna från showen. Den ovan föreställande Glöds version av Edith Piaff (Annika Gelin). Självklart var jag tvungen att låta denna bild bli svartvit för att fånga henne som sig bör.

Nedan en helt annan bildbehandling, av Göds version av Siw Malmkvist (Jeanette Grahn Andersson)


GLÖDHETT spelas nu i höst i Kumla på Sturepalatset under 4 föreställningar som redan är slutsålda, men de kommer ha två föreställningar till, den 3:e och 4:e Februari 2012, och till dessa föreställningar finns biljetter kvar!

Fler bilder från kvällen kommer jag troligen presentera även på bloggen inom kort.

Länk till kören GLÖD:
http://glod.nu/
glod-pa-facebook

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar