onsdag 7 september 2011

Banvaktarstugan ...




Idag visar jag porträtt på Rasmus, en trevlig man med stor kärlek till byggnadsvård, banvaktarstugor och järnvägar. Han jobbade vid uppdragstillfället som lokförare på SJ, och hade köpt sig en egen banvaktarstuga. Uppdraget gjorde jag för Seko-tidningens räkning, en fin men kylig dag då snön ännu låg på backen. Bara en enda bild på Rasmus framför stugan önskades, så det blev inga bilder från stugans interiörer.

Stugan var verkligen liten och rar, men i stort behov av renovering. Invändigt var den ett mindre kaos. Det vore onekligen spännande att få besöka Rasmus och hans banvaktarstuga igen. Då skulle jag gärna fånga även insidan på stugan. För jag anar att det har hänt en hel del sedan jag porträtterade honom i arbetsjackan, där i snålblåsten framför stugan.

Jag passar på att länka till hans hemsida:
http://www.brakulturmiljo.se

2 kommentarer:

  1. Jou, det är bättre med stugan numera! Den är faktiskt beboelig året om man inte har för höga krav. Du är så välkommen så! http://svartabanan.se/kvistbro-banvaktstuga

    SvaraRadera
  2. Tack Rasmus! Kanske kan det bli av med ett besök framåt vårkanten. Det vore roligt att se hur stugan blivit. Någon vecka efter mitt inlägg här såg jag dig på TV i ett släktforskningsprogram. Det var roligt! Må gott! :) Nina

    SvaraRadera