onsdag 16 maj 2012

"A day" - 15 Maj


Runt hela vårt jordklot har människor uppmanats att dokumentera sin dag den 15 Maj. Jag nappade, trots att det var en ganska komplicerad arbetsdag att dokumentera. I alla fall i jämförelse med dagar när jag enbart arbetar i företaget som fotograf och kreatör.

Tisdagen den 15:e maj arbetade jag inom hemtjänsten 7-16. Därefter direkt till skolan och hämta hem flickor na ... och så direkt till kreativ kurs som ledare, för vuxna funktionshindrade och förståndshandikappade (genom Vild Vacker Vuxen, VVV). Efter detta, ett besök på coop för att handla sådant som saknades i skåpen hemma. Väl hemma efter kvällskursen, hade övrig familj just ätit något i hast. En fisk i akvariet dött, så det blev liten fiskbegravning på gården (en del har vi inte hållt begravning för, men just denna ansågs viktigare än andra). Jag lagade mig ett enkelt kvällsmål, som intogs på balkongen, innan ett besök i tvättstugan och hårborstning av flickornas hår. Pyssel med pappers-hatt innan lite jobb i datorn med filer till barnboken jag jobbar på.

Eftersom mina jobb innebär en hel del respekt och sekretess, måste mina bilder som jag väljer visa vara av ganska anonym karaktär. Jag har inte hunnit bildbehandla så mycket av materialet än, men tänkte visa några av bilderna från min dag. Fler kommer och ska läggas upp på www.aday.org ... är min plan.

25 Maj: Jag har lagt upp bilderna på "A Day" nu. Det har blivit en del stavfel i de engelska texterna och man fick  bara ha med 10 bilder. Titta gärna in och se vad jag och andra fångat denna dag!
http://www.aday.org/profile/62796/

Här nedan kommer de bilder jag hittills bildbehandlat från 15 Maj 2012!



















Långt ifrån fullständig dokumentation av dagen ... men en skymt av den!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar