lördag 11 maj 2013

Glada överraskningar...



(Dubbelklicka på bilderna för att se dem bättre!)

Idag for vi till skogen, för att se hur långt våren kommit. Efter en förkyldvecka njöt vi några underbara timmar vid sjön. Jag försökte fånga vackra bilder av våren ... och som vanligt roade jag mig både med långa och korta exponeringstider både under färden och väl framme i naturen. Jag visar här en av de spännande och fantasifulla bilder som jag fastnar för. Överst ser ni den i sina naturliga färger enkelt justerad, och nedan i två varianter som jag arbetat lite med i sepiaton och med "kurvor", färg och kontrast. Ibland finner jag motiv som "egentligen inte fanns där" från början i mina bilder... och då syftar jag till exempel på varelsen som jag uppfattar står framför huset, och det kryssformade ljuset som påminner om en fågel strax däröver till exempel. Jag kan lova att jag kommer fortsätta med mina långa exponeringstider. Dessa hade kunnat tillhöra utställningen "Souvenir" som jag hämtade i Nora för några veckor sedan. Nu är den över, men den här sortens bilder förblir ett pågående projekt som jag inte är "mätt" på. Vem vet vad den leder till? 



En annan överraskning var hur varm vår sjö blivit, för vid 14C tycker jag det lockar mig till ett första dopp. Tyvärr törs jag inte då jag nyss blivit feberfri och hostar illa ännu, så idag blev det ett invigningsdopp av yngsta dottern istället!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar