fredag 28 februari 2020

Miljövänligare vardag - Framtiden Örebro!


Kanske är Örebro på gång nu?!

Det verkar som det finns fler som inte kan invänta politikernas strävan för en hållbar framtid. Kanske fler som vill komma?
Entreprenörer, hantverkare och andra engagerade!

Glad jag upptäckte denna information idag på morgonkvisten: 

"Måndag 2 mars bjuder vi in en nätverksträff där vi berättar mer om våra tankar och idéer. Nu sätter vi fart. Ett nytt nätverk för entreprenörer. Vi gör plats för återbrukare, mathantverkare, frisörer, konsulter, tatuerare, makers, konstnärer, producenter, filmare, reklamare, bagare, konsthantverkare och människor med idéer som gör samhället och planeten bättre. Gamla och nya företagare. Eller människor som vill bli det i någon omfattning. 

Framtiden är på väg till Örebro. Var med och bana väg." 


Framtiden Örebro
Kick off-möte nu på måndag
 2 Mars kl 16.00 -18.00
Loftet, Wadköping, Örebro.

*

Minns ni min önskelista?

Det känns som jag kanske trots allt, så småningom, 
kan få en del av min önskelista uppfylld!

Det finns i alla fall fler som vill i samma riktning som jag, och imorgon gör jag ett litet studiebesök på ReTuna Galleria i Eskilstuna. Hoppas där få fin inspiration för mina visioner. Ser fram emot min utflykt dit! 

Själv ska jag lämna in mitt tävlingsbidrag till "Omformera", en tävling med fokus på återbruk och redesign. 

Länk till "framtiden Örebro" och mötet på måndag:
https://www.framtidenorebro.se



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar