torsdag 24 november 2011

Återbruk & ReDesign Viola kjol



Idag visar jag en liten barn-kjol som jag lagt upp på ReDesign Viola -bloggen. Den är skapad av enbart återbrukat material (nåja, inte sytråden).

På tal om återbruk, så ska jag hålla workshops med årskurs 1, 2, 5 och 6 på Hannaskolan i Örebro. Vi håller tema slöjd och återbruk, vilket ger mig anledning att gotta ner mig i återbrukstemat, för att finna lämpliga material och uppgifter att jobba med. Nu innan jul kommer vi att arbeta med återbruk av papper bl.a. på olika sätt. Det är fantastiskt roligt att vara kreativ med papper, lim, sax och tråd! Så småningom ska ni få se exempel på mina skapelser. Tills dess får ni alltså nöja er med min återbrukade kjol.

Länk till min blogg ReDesign Viola - med fokus på återbruk:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar