torsdag 5 januari 2012

Yoga



Idag visar jag en liten kollektion av bilder från mitt allra första fotouppdrag med digitalkamera. Fotouppdraget gjorde jag för denna vackra och varma kvinna vid namn Maricarmen, för ca 8 år sedan. Maricarmen och jag möttes under en Starta-eget-kurs1998. Vi satt bredvid varandra under hela kursen, och vi hade mycket trevligt tillsammans som kurskamrater.

Några år efter min företagsstart (1999), möttes vi av en slump på stan. Hon behövde bilder på sig själv i olika yoga-poser, eftersom hon planerade att hålla kurser i yoga. Det här var strax efter jag inköpt min första digitalkamera, så det var verkligen spännande att få börja jobba med min nya kamera och ge mig i kast med den digitala bildbehandlingen. Jag hade ännu inte investerat i studioblixtar, och jag hade inte heller någon fotostudio att nyttja. Fotograferingen skedde därför i dagsljus mot min gamla fotobakgrund upphängd i en konstskole-lokal som jag fick tillgång till över en helg. En ensam stark glödlampa fick fungera som lätt stödljus. 

Sedan dess har åren gått, och vad Maricarmen gör idag har jag ingen aning om. Kanske håller hon fortfarande kurser i yoga? Jag "googlar" och finner strax hennes hemsida och en del av mina fotografier under rubriken "Mina album". Varsågod att kika:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar