onsdag 3 augusti 2011

Porträtt- Gaida


Det var ett tag sedan jag visade bilder från något fotouppdrag här på bloggen. Som ni vet visar jag mina kunder respekten att inte visa material innan de själva hunnit publicera/ kommit ut med sina bilder (om det inte är redan publicerat material, som t.ex arkivbilder). Jag visar både bilder från riktigt gamla uppdrag, egna projekt och nyare bilder. Eftersom Svensk lag kräver att jag fått tillstånd innan jag visar bilder där människors ansikten kan identifierats på webben, är det inte heller alla uppdrag som jag visar (det kan vara svårt att få tag på alla, och så finns det dom som inte vill).

Här kommer några porträttbilder som jag fångade under en vårdag föreställande Helena och Susanne som driver företaget Gaida-inredningsprojektering.


Tack vare mina "20 bilder á 20 sekunder" som föreläsare på Pecha Kucha Night, hörde de ryktas om mig och kontaktade mig angående sina fotograferings-önskemål. De ansåg sig ogilla att stå framför kameran, men behövde porträtt till hemsida och eventuella trycksaker i framtiden. Vi träffades för att få form på tankar och idéer kring fotograferingen. Någon månad senare ägnade vi en förmiddag åt fotografering i några olika miljöer, bland annat på kontoret och vid Naturens hus. Vi avrundade med en trevlig och god lunch i Naturens Hus.

Här följer några av porträtten från fotograferingen. Jag använde både naturligt ljus och vid behov upplättningsblixt. Jag tycker de var fantastiskt trevliga och tålmodiga under den långa fotograferingen, och visst fick de porträttbilder som fungerar för deras informationsmaterial både nu och framöver.



Gaida har många spännande projekt på gång, och Susanne och Helena verkar ha fantastiskt mycket erfarenhet. Så har ni inredningsprojekt på gång där ni önskar anlita ett företag som verkligen har bred och djup kunskap om ny- och ombyggnationer, ja då är Gaida ett företag du bör kika på! 



Jag medsänder en länk till deras hemsida:  www.gaida.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar