söndag 27 januari 2013

Jag bara är ...



Jag vilar i månskenet, som lyser in genom mitt fönster
Stjärnorna tindrar på det ödsliga himlavalvet
En av dem blinkar åt mig
o månskenet lyser ett vänskapligt sken genom natten
med ett skratt på läpparna

Allt är tyst...
Tiden står stilla...

Jag bara är...
jag bara är...

*

Jag vilar i solskenet som lyser in på vår balkong
Fåglarna svävar i skyn, och de sjunger en sång
En av dem, kvittrar just för mig
o solskenet smeker min hud, och vinden den fläktar
stilla i mitt hår

Allt är så skönt
Frid i mitt sinne

Jag bara är...
jag bara är...

*

Jag vilar i månskenet som lyser in på vår balkong
Stjärnorna tindrar i skyn, och de sjunger på en sång
En av dem blinkar just åt mig
o månskenet smeker min hud, och vinden den fläktar
stilla i mitt hår

Allt är så tyst
Tiden står stilla

Jag bara är...
Jag bara är...

Ja, allting känns så skönt
Frid inuti mitt sinne

Jag bara är...
Jag bara är...

*

Sångtexten till min allra första egna sång. Text och melodi skrev jag ca 1985.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar