söndag 13 januari 2013

Tankar i tiden ...



Det nya året har snart två veckor bakom sig och jag har fullt upp med att försöka få ihop tillvaron med alla åtaganden, samtidigt som jag njuter av allt fint jag har. Nu har skolan kommit igång och granen har plundrats.

Jag visar en bild från ett uppdrag för en familj som jag fångade i slutet av 2012. Jag vänder mig inte till privatpersoner som fotograf, men det händer att jag gör undantag när det känns rätt. Det här var en av bilderna jag fångade under några timmar tillsammans med den övertalande fina familjen i deras hem. En far som håller sin yngsta sons hand. Den får idag symbolisera mina tankar kring att uppskatta det man har och en symbol för nystart. Fler fina bilder från denna fotografering får ni se en annan dag.

Just nu har jag flera pågående fotouppdrag som snart är levererade, och några nya som jag just ska inleda. Både nya kunder, och "gamla" återkommande kunder som jag gjort uppdrag förtidigare. Spännande och roligt är det!

Jag jobbar även mot utställningen "Souvenir" som kommer visas på Nora bibliotek i Mars 2013. Jag och min mor Lena Hellström har arbetat under ett gemensamt tema sedan i somras, och vi kommer att  presentera målningar respektive fotografier på det temat. 

Imorgon inleds en ny arbetsvecka, efter en helg som jag huvudsakligen ägnat åt bildbehandling. Det blir en vecka med bildleveranser, fotografering, söka modeller och motiv för kunds räkning ... och så familjelogistik, jobb inom hemtjänsten ... och så den alltmer prioriterade motionen.

Jo för jag har bestämt att jag under 2013 ska minska i bredd och bli stark som en oxe  och pigg som en mört (är de verkligen pigga?). Det gör jag genom att äta sådant som ger mig bra näring, undvika allt som inte ger mig bra näring och motionera/träna en stund varje dag. Jag inspireras bland annat av boken "Functional Food- matens helande kraft" av Vicki Edgson och Ian Marber. 

Idag har jag cyklat min första mil på motionscykel (minns inte sist det eventuellt hände, verkliga mil cyklade jag dock senast i höstas), efter att ha suttit still vid datorn halva dagen. Vi får se hur raskt jag kan förbättra puls och tider, om jag nu lyckas vara lika duktig som jag varit dessa två veckor. 

Det sägs att det krävs tre veckor för att etablera nya vanor...

*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar