söndag 3 februari 2013

Souvenir


Veckan har gått raskt med mina olika uppdrag. Jag har bland annat fotograferat symbolbilder i Karlskoga, för Landstingets räkning. Men nu är det helg och familjen njöt under lördagen av en kall men härlig stund i skogen. Vi tände en brasa vid sjökanten, och grillade korv. Barnen letade och bröt vackra isbitar från sjöstranden. På väg hem fångade jag bilder under långa exponeringstider, och väl hemma tog jag en promenad för att fånga några fler.

Jag älskar verkligen att låta kameran bli min pensel, och ljuset och motiven min färgpalett. Sedan är det bara att försöka röra kameran på ett sätt som jag tror kan bli vackert. Ibland har jag en tydlig vision om hur jag vill att resultatet ska bli, och ibland låter jag det hela bli en överraskning.

Idag visar jag en av bilderna jag fångade innan solen helt försvunnit. Kanske någon av bilderna jag fångade idag blir med på utställningen?

*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar