måndag 25 mars 2013

Påskens törnekrona...


(klicka på bilden för att läsa inlägget och se alla bilder i sin helhet!)

Men se nu har min bild hamnat vid busskuren, som den skulle!
Roligt att se mina bilder i lite större format. Svenska Kyrkan önskade bild på en specifik törnekrona, som symbolbild inför påsken.

Passar även på att visa en av bilderna jag fångade vid samma fotografering. Med min livliga fantasi kan jag få in hela påskens budskap i törnekronans ris och taggtråd. Jag ser Jesusbarnet i sin leende mors famn. Han sträcker fram en knopp eller ett ljus fyllt med hopp och glädje. Jag ser folkströmmar som kämpar mot ett gemensamt mål. Jag ser någon som har modet att kasta sig ut. Jag ser slingriga och snåriga stigar, sorg och slit, och en cirkel som sluts. Jag ser hjärtats symbol för kärleken och små knoppar som inger hopp. Förutom allt det ser jag en riktig törnekrona förstås.

Alla kyrkans symboler för Påsk!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar