söndag 31 mars 2013

Redesign: kuddfodral med Örebro-motiv


SÅLD

Jag har tryckt upp några av mina fotografier på bomulls-satin, med en vattenbaserad miljövänlig tryckning. Jag valde bland annat ut ett nytaget fotografi på Örebro slott inför mitt bidrag till PennyBridge Collection - designtävling i Örebro. Det här är min första produkt med fotografi på textil kombinerat med återbrukad textil. En röd/naturellt mönstrad begagnad duk, blev till ett fint kuddfodral passande en kudde i storlek 40x60 cm. Jag valde dock att sy ett annat bidrag till tävlingen, då denna skulle bli något dyrare än tävlingens regler för att producera. Detta är ett av mina alster som jag skapat inför min "Iwill if you will..."-utmaning. Kuddfodralet går att beställa, men blir i varierade välvalda återbrukade tyger då denna är såld. Pris 300:- st.

Välkommen till min blogg ReDesign Viola, där jag skapar ReDesignade produkter: www.redesignviola.blogspot.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar