onsdag 20 mars 2013

Vernissagen av Souvenir


Nu är jag mitt i en vanlig arbetsvecka igen. Jag arbetar med bildleveranser till några kunder, och får nya uppdrag. Mycket trevligt med nöjda kunder och nya förfrågningar att grunna på och se fram emot att genomföra. 

Samtidigt vill jag ju hinna berätta att vernissagen i lördags av utställningen Souvenir blev mycket lyckad! Det kom ett sextiotal personer, och vi fick mycket fin respons på våra verk. Lenas akvareller och mina fotografier fungerar väldigt fint tillsammans, och hängningen blev både harmonisk och intressant. 

Själv uppskattade jag att många tog sig tid att verkligen låta verken tala till dem. Min förhoppning var ju att mina fotografier (och Lenas målningar) skulle väcka betraktarens fantasi och locka fram minnen och känslor hos dem som betraktar våra bilder, och det verkade vara precis det som hände. Besökarna såg i mina fotografier alltifrån vacker marmor, till kentaurer, människor, katter, bacon, andar och liemannen. Och så berättade en del att de visste precis var de var när de tittade på en bild. Någonstans på en plats i deras eget minne, vilket var precis vad jag hoppades på!

Eftersom jag inte tillfrågat besökarna om jag får lägga upp bilder på dem på internet får det bli två bilder på Lena, med blommor och samtalandes med besökare. Överst en bild på min fina bonussyster där ett gäng besökare skymtar i bakgrunden.

Varmt tack alla ni som tog er tid att komma på vernissagen, 
och varmt välkomna alla ni som vill och kan ta er till Nora Konsthall innan den 13 April...
för att se "Souvenir". Jag hoppas bilderna kommer väcka vackra känslor och tankar även inom er!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar