måndag 18 november 2013

Mood...




Morgonpromenad i rofylld stad. Jag har följt mina flickor till skolan, och tagit med kameran för jag inte har någon tid att passa. Det är mulet och dova färgtoner på min väg. Höstkulörer, trots att det är november och skymt av frost i morgongräset. Vindstilla.

Som en paus i livet, vandrar jag och glömmer verkligheten. Jag hamnar i det vackra tomrummet. Fångar min fantasis bild av verkligheten. Träd och löv. Kulörer och gråskalor. Ljus och mörker...

*

Arbetsdag tillsammans med mina bilder från senaste uppdraget, ett bildreportage. Får ett nytt trevligt uppdrag på morgonkvisten. Tackar nej till en bröllopsfotografering nästa helg. Ordnar faktura för senaste fullföljda uppdraget. Fortsätter med urval och bildbehandling av reportaget.

Skönt att i lunchen pausa i mina diffusa stämningsbilder. Betrakta och känna efter. Låta fantasin och tankarna vandra... innan jag strax återgår till mina konkreta bilder från uppdragen. Ikväll när vi ätit middag och flickorna fått hjälp med läxor och sin instrumentträning, levererar jag ett gäng bilder till min kund. Bilder från verkligheten med motiv i fast form. Skarpa. Förhoppningsvis förmedlar även de stämningen jag fångade tillsammans med barn och vuxna under en tidig morgontimma helt nyligen.

Tycker om att fånga personligheter och stämning, och har alltid varit mer intresserad av innehåll än yta. Ljuset, kompositionen, kontrasten, skärpedjupet och färgerna...
förstärker känslorna och stämningen...


*



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar