torsdag 5 maj 2011

Pusslet ...


Just nu är livet för mig ett intensivt pusslande. 
Tiden räcker inte till och jag har för många pusselbitar.
Att få bitarna att harmoniskt mötas till ett vackert pussel ...
är en svår men spännande utmaning!

Som symbolbild för mitt pusslande visar jag en bild jag skapat för LäkemedelsVärlden. Bilderna skulle symbolisera apoteksmonopolets slut och pusslet med att sammanfoga bra bitar till en fungerande helhet för apotekets nya plats på marknaden. Omslagsbilden hade med apotekets logga central på en pusselbit (inte denna bild).

Detta fotouppdrag krävde mycket tid och engagemang, och resulterade i ett gäng med bilder med olika motiv, samt fotografering av ett pussel. Sedan ett bokstavligt pusslande i photoshop av bildmomenten. Omslag och ett gäng artikelsidor på temat blev resultatet. Den tomma blå pusselbakgrunden är avsedd för text. Detta är ett av helsidesupplagen inuti tidningen. En annan bild som omslag och ett gäng enstaka frilagda pusselbitar hörde till artikeln (kanske får ni se de andra bilderna en annan dag). Ett roligt, svårt och utmanande uppdrag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar