lördag 10 december 2011

Läkare och läkarbilder ...




Så här i tider när de flesta verkar vara förkylda eller drabbade av olika fysiska besvär passar jag på att visa några bilder främst på läkare. Bilden ovan är en läkarbild fotograferad för Arbets- och MiljöMedicinska Kliniken i Örebro. Jag anlitades som fotograf för att skapa symbolbilder på en mängd olika motiv till deras nya hemsida. 

Bilderna nedan fotograferade jag för Praktikertjänst räkning. Bilderna är fotograferade på Odenplan i Stockholm och målet var att locka fler läkare att ansluta sig till Praktikertjänst.

Själv har jag tidigare i veckan varit deckad i en rejäl förkylning. Som tur var gick den raskt åt rätt håll, så nu är jag på benen sedan några dagar tillbaks, även om jag fortfarande har lite skorv i halsen och måste snyta mig emellanåt. Idag har jag tyvärr gjort illa min högra fot, och skulle bra gärna träffa en läkare. 

Ikväll nöjer jag mig dock med att ta en titt på några av de trevliga läkarna jag fick möta på detta fotouppdrag, och hoppas jag får möta en lika trevlig och engagerad doktor om jag tar mig till vårdcentralen någon dag framöver med min onda fot. Klicka gärna på de liggande bilderna för att se dem större.






3 kommentarer:

  1. Fina fina bilder som ger en fin och varm känsla om vården...

    SvaraRadera
  2. Tack Sonia! Ja, det finns värme inom vården. Det är bara det att man oftast får höra talas om den som inte fungerar och där värmen saknas! Nina

    SvaraRadera
  3. ... det känns fint att få visa upp det positiva. :)

    SvaraRadera