söndag 11 mars 2012

NewYork- Frihetsgudinnan



Livet rullar på här i Örebro. Jag jobbar just nu med porträttbilder till kund som väntar. HandelsNytt har kommit ut med ett av mina porträtt, men personen jag porträtterat måste ge grönt ljus innan jag kan visa på bloggen. Nya fotouppdrag i veckan, hemtjänstjobb dag och kvällspass, kvällskurs med de funktionshindrade ... och så njuter jag helg i skogen med familjen. Vi bygger ett vindskydd och tänder en brasa vid den istäckta sjön. Efter arbetsdagen stjutsar jag flickorna till aktiviteter, tvättar och reder ut trassliga hår, hjälper till med fiol och läx-läsning ... och försöker lista ut hur fiskarna kan försvinna. Vilken fisk är det som äter upp andra fiskar, för försvinna över en natt kan de väl inte? Är det den pytte-lilla malen Malin eller den glupska "Musse-Pigg" med misstänkt stor mage? Städar, dammar, viker tvätt och försöker hinna andas mellan varven. En promenad eller språngmarsch i vädret. Ser en film eller lyssnar på skön musik tillsammans med maken efter familjens middag under helgen. Vilar en stund på spikmattan när barnen ser Bolibompa. Får njuta "Jacques Brel" på teatern med en väninna och en kopp te därefter. Däremellan går bilen sönder, och jag stressar runt mellan jobb, fritids, busstider och måltider. Ibland överraskas jag av att få komma hem till/eller lagar en god och vällagad måltid ...med tända ljus, och ibland stressar jag ihop något ätbart i farten. Eller så hinner jag inte äta alls om jag har otur. 

Livet på en pinne. Galet hektiskt, men då och då en andningspaus. Vissa dagar ingen lucka ens för ett andetag, och så ibland en skön och rejäl lucka i tiden ... härligt! Vilken tur att jag gillar nästan alla moment i mitt liv, oavsett om det är något av mina jobb jag gör eller privat. Jag önskar dock ofta att  timmarna vore fler på ett dygn, eller att jag hade flera liv så allt jag vill och alla andras viljor och behov tillfredställdes lite bättre.

Då och då händer det i alla fall att jag får eller tar mig en paus, då jag vid min dator glädjs över att få betrakta och gallra i min NewYork-"skörd". Jag väljer ut någon bild som jag sedan bildbehandlar till belåtenhet. 

Här ser ni en av mina bilder på frihetsgudinnan, och ni kommer nog få se en hel del av NewYork framöver ... för jag har mycket material som jag uppskattar. Hoppas att även ni som kikar in på bloggen tycker om dem?!

Klicka på bilden för att se den stor!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar