söndag 18 mars 2012

Vårkänslor och St.Patrick´s day ...


Äntligen smak av vår!

Allt blir liksom lättare på något vis ... när solen håller sig uppe någon timma till. Vi nordbor är inte bortskämda med ljus. Så när solen smeker över stad och landsbygd, lapar vi solsken och D-vitamin allt vad vi kan, och vi fylls av glädje när små knoppar skymtar vid vägrenen. Ny energi väcks till liv när vi hör småfåglarna börjar drilla i snåren.

Att fara till skogen, tända en brasa och betrakta den allt tunnare isen på sjön ... är ett fantastiskt fint sätt att tillbringa några timmar med familjen. Samla frisk luft och kraft till arbetsveckan. Dricka varm choklad och samla bäver-fällda buskar och träd till ett litet vindskydd. Jo det är ett härligt sätt att njuta fri tid!

Igår firade jag St.Patrick´s Day på O´Learys tillsammans med min fiol. Det var session-spel från kl 18 fram till konsert med "Tullamore Brothers". Så jag hängde glatt på i det raska irlänska spelet så länge det varade ... för att sedan fortsätta samtala i mitt glada sällskap med musiker, som jag hoppas få möjlighet att spela mer med vid tillfälle. Ja och så lyssnade jag på Tullamore Brothers konsert förstås! 

Jag älskar Irlänsk musik ... ja och Irland och det Irländska folket med för den delen.  
Jag vill tillbaks vid lämpligt tillfälle ... men tills dess får jag träna vidare på melodier och drillar.

Kanske sätter jag mig snart i vårsolen och drillar tillsammans med vårfåglarna?!


Bilden är ett porträtt på mig från skogen och vindskyddsbygget. Fotograf är en av döttrarna.

Länk till Tullamore Brothers:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar