söndag 18 augusti 2013

Vardagsliv...



Imorgon börjar skolan, och därmed åter vardagslivet i vår familj. Och trots att jag jobbat i flera veckor sedan min fyra veckor långa semester... så har övrig tid burit stämpeln "sommarlov". När jag gjort vad som stått på mitt "arbetsschema", har jag varit ledig med barnen (och maken, när han jobbat klart för dagen). Det har blivit mycket slött liv i skogen vid strandkanten eller med en god bok i soffan, eller på en filt i solnedgången under plommonträdet, efter jobbet. Vissa dagar har vi bara slöat hemma, läst, spelat spel och tittat på film. Men vi har också provat på stans klättervägg, tecknat och målat, skissat på renovering av lägenheten, hälsat på bekanta och besökt biblioteket för att fylla på med mer läsmaterial. Jag har även hunnit med en nypa trädgårdsarbete vid min mors fina "lilla" hus i Kilsbergen. Improviserat melodier på pianot och spelat lite på min fiol. Ja och så har jag njutit smörstekta kantareller, blåbärspaj och sjödopp förstås! Ja och då menar jag alltså på sommarlovstiden efter semestern... som även innehöll vandrarhem, övernattning i tält och annat trevligt!

Jag har låtit bloggandet ligga lågt nu i sommar, även om det funnits en hel del som rört sig i mitt sinne. Händelser jag vill berätta om. Tankar som väckts av händelser i närheten och ute i världen. Bilder och uppdrag jag gjort och vill visa. Saker jag sytt och annat jag vill berätta om. Men jag får ta det lite "pö om pö" framöver. Spara lite på mitt sommarmaterial även till senare stunder i höst och i vinter.

Termins-starten blir en rätt lugn arbetsvecka. Jag ska börja med att kontakta kund till pågående uppdrag som fick en sommarpaus p.g.a min och deras semester. Väcka dem ur semesterdrömmarna... för att fullfölja uppdraget. Jag ska ringa och konversera en ny kontakt som ringde förra veckan, intresserad av mitt arbete med ReDesign och återbruk. Jag ska ordna bilder till några kunder som vill se urval och beställa bilder från tidigare fotograferingar. Förhoppningsvis hinner jag även höra hur flickornas första skoldag varit, och njuta lite samtal och väder, innan jag tar mig till ett kvällspass hemtjänst.

I övrigt har jag som vanligt miljoner idéer och projekt som drar mig i olika riktningar, och som jag gärna vill förverkliga. Vilka projekt, planer och idéer som jag kommer prioritera och verkligen fullfölja vet jag inte ännu själv. Min erfarenhet säger mig att riktningen styrs av vem jag möter och deras respons på mötet med mig. Vilken riktning våra samtal tar vägen, och möjligheterna som dyker upp däri. Den osynliga med tydliga meningen (eller slumpen?) för mig ständigt framåt i en lustfyllt, kreativ och spännande process ... och ja, alltid framåt. Även när resan kan tyckas gå bakåt eller blir stillastående en stund, så är det egentligen alltid framåt vägen går.

Så har mitt liv alltid sett ut. Alltid spännande, kreativt, roligt, utvecklande och utmanande. Även tuffa utmaningar kommer till mig av en orsak, leder till något jag annars inte kunnat möta eller prioritera. Men oftast är det intressanta och lustfyllda händelser som för mig framåt. Nästan alltid är det människor och mötena med dem som ger vägen liv. Och jag är övertygad om att den här hösten inte kommer vara något undantag. Mitt liv vibrerar, överraskar och är så oerhört livsbejakande.

Jag ser med spänning fram emot vad denna höst har att erbjuda mig. I form av uppdrag, människomöten, utmaningar och möjligheter. Nya kunder och nya projekt. Överraskningar.

Så välkommen...
mitt alltid oförutsägbara
vardagsliv!

*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar