fredag 17 januari 2014

Bloggens layout ...

Idag har jag förändrat layouten på bloggen. Den liknar mer min ursprungliga, med några justeringar. Fördelen är att den ser trevligare ut. Nackdelen är att jag med dynamiska vyer kan ordna "clipcards" vilket gör det enkelt att få överblick på mina inlägg och bilder, och lättare för läsaren att söka efter bildmotiv eller texter. I onsdags till exempel föreläste jag för årskurs 6 på Kunskapsskolan i Örebro. Då var det smidigt att ha en dynamisk vy som grund, för att prata om mina olika uppdrag och hur jag arbetar som fotograf. Ungdomarna blev intresserade av en liten bild och kunde be mig klicka på just det inlägget för att berätta mer om just det inlägget och med bilden där som utgångspunkt. De fick också en tydlig bild av vilken sorts fotografi jag arbetar med. Det blev ett positivt och trevligt möte med eleverna, och förhoppningsvis inspirerade jag dem på något vis inför deras fotografi-uppgifter!

Att inspirera andra är fantastiskt roligt, och så nyfikna som de där ungdomarna var hade jag lätt kunnat visa bilder och prata om fotografi några timmar till! Härligt!

Har du några tankar kring att jag bytt utseende på bloggen tar jag tacksamt emot dina tankar oavsett om det är positiv eller negativ kritik!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar