söndag 4 december 2016

Uppdrag rensning - 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ...

Hade en god idé, men orken 
att lägga upp allt jag gör mig av med på bloggen 
tog slut innan jul.

Fortsätter sålla, skänka och sälja, 
men utan ambitionen att visa er...

*
^^^^^^^^^^^

Förutom min egen uppdragskalender,
tänkte jag ge mig själv ytterligare en utmaning.
---------------------------------------------------------
Varje dag fram till jul ska jag rensa och röja.
Sortera, slänga, skänka eller sälja.
Minst en grej/dag fram till jul.

Helt enkelt för att vi har massor som vi inte längre använder.
Förhoppningsvis kan 2017 få börja med 
ett luftigare hem med färre saker.

*
*   1   *
*



Bortskänkt!

* Ett ljusblått madrassöverdrag i frottéliknande tyg till 90cm säng
* Ett rosa påslakanset med prinsessmotiv.


*
*   2   *
*



Såld!

* Söt fungerande taklampa i porslin och mässing från 40-/ 50-talet.


*
*   3   *
*



Bortskänkt

* Liten boll av flätat naturmaterial (rotting?), ca 15 cm omkrets.

*
*   *
*




bortskänkt

* Skridskor, vita "Pernilla" i stl 32.
* Skridskor "JOFA" svarta i stl 34.


*
*  5  *
*

Plastutrensning ur skåp och lådor, mot plaståtervinningen.

*
*   6   *
*

Bortskänkt i fiskdamm till massor med glada lågstadiebarn!

Fyller en liten plastpåse med gamla småleksaker barnen tröttnat på 
(från typ MacDonalds barnboxar).

*
*   7   *
*

Bortskänkt till fiskedamm till massor med glada lågstadiebarn!

Fyller en liten plastpåse med fler småleksaker och små plastfigurer, 
samt linjaler och knasiga pennor som barnen tröttnat på.

*
*   8   *
*

En påse med för gamla mediciner ihopsamlad, ska mot apoteket.

*
*   9   *
*

Bortskänkt!

*Stor CD-möbel bortskänkes!

*

*   10   *
*

Bortskänkt!

* Två bäddset med Tingelingmotiv bortskänkes.

^

Hemkommer från kalas. 
Generösa gäster tog med kläder som skulle skänkas till Myrorna. 
Mina töser och andra på kalaset får med sig snygga tröjor och väskor hem.

Innan vi lämnar kalaset bestämmer vi alla, att på kalasen framöver ska vi alla passa på att sålla garderoberna och dela med oss av sånt vi tröttnat på/inte använder eller vuxit ur. 
Önskar jag kommit på det innan vi for på kalaset. ;)

*

Fortsatt utgallring minst ett föremål/dag, alla dagar fram till jul!
Orkade tyvärr inte lägga upp allt på bloggen... 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar