onsdag 5 oktober 2011

Underbara höst ...


Efter en lång sommar är nu den härliga hösten här. Av mig efterlängtad trots att sommaren har varit helt fantastisk. Mina älsklingsfärger finns nu överallt runt ikring mig. Murriga och klara gröna toner i hundratals nyanser, liksom gula och röda färgskalor, från skirt och rart till intensivt färgsprakande. Så underbart! 

Jag arbetar vidare med blandade uppdrag, och dagarna fylls ständigt med spännande och utvecklande innehåll. Livet är oförsägbart på ett nyckfullt men även givande sätt. Allt känns föränderligt, men ändå "som det brukar". 

Tyvärr hinner jag inte med bloggande i den utsträckning jag planerat, och kan inte heller visa allt jag skulle vilja, med respekt för att personerna på bilderna är svåra att få tag på, eller inte vill synas på internet (synd på alla vackra bilder!). Ja, och så är det några som väntar på att bli publicerade innan jag visar förstås. Fotouppdrag blandas med förberedelser inför workshops med tema återbruk på skola, och för vuxna funktionshindrade genom "Vild Vacker Vuxen" (VVV). Ja och så har jag ju mitt jobb inom äldreomsorgen, egna projekt, familjeliv, ReDesign Viola och andra egna intressen som gör livet spännande och roligt. Det är så mycket jag vill hinna! ... önskar det fanns fler timmar på ett dygn, eller att man kunde få ett extra liv, för allt det där man inte hinner i sitt nuvarande. Nåväl, lycklig och tacksam är jag för allt som jag faktiskt har, kan och får möjlighet att göra. Samt alla underbara människor jag får möta! 

Idag visar jag en av bilderna från min morgonpromenad (önskar jag hade tid att visa fler!). Jag fullkomligt älskar hösten, dess färg, dofter och smaker. En dag kanske det blir en bok av alla fångade höstnyanser? ... men först måste jag förstås bli klar med redan påbörjade bokprojekt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar