fredag 21 oktober 2011

Skönheten en vanlig tisdagkväll ...



En helt vanlig vardagskväll övernattar jag i huvudstaden, på en soffa hos en familj som jag är god vän med. Tänk vilken skönhet man kan finna i vardagsrummet strax före läggdags! Inga hårborstar eller ombyten, utan bara som hon är. En vacker flicka, avspänd efter en god middag tillsammans med sin familj (och en enkel gäst). En ensam golvlampa med glödljus var vår enda ljussättning att arbeta med. Jag fångade en ung och erfaren fotomodell. Trött o avspänd i familjens fåtölj, strax före läggdags.

Klicka på de liggande bilderna, för att få se dem i bättre storlek. Några av bilderna har färgtoner som får mig att tänka på Rembrandt-målningar. Och så blir jag sugen på en kopp cappuccino med mörk choklad ... 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar