onsdag 26 oktober 2011

Porträtt - Unionen


Just nu porträtterar jag personalstyrka och styrelse för Unionen-Bergslagens räkning. Jag porträtterade dem för några år sedan, och de har varit mycket nöjda med sina bilder. Både personal och jag har uppskattat att jag fångade dem på sina arbetsplatser i naturligt ljus. Jag arbetade med deras befintliga kontorslampor när jag ljus-satte porträtten, och hade gott om tid. Detta var ett trevligt sätt att arbeta, som både jag och personerna framför linsen uppskattade. Tillsammans blir de dock lite olika på hemsidan, och ibland när de önskar friläggning av bilderna är det en nackdel att många bakgrunder är mörka. Därför har de nu beställt färgbilder med ljus bakgrund och mer enhetlig ljussättning, så nu blir det ny form på porträtten framöver.

Idag när vi gör nya porträtt är önskemålen alltså annorlunda, trots att alla jag talar med nog trivs bra med sina naturliga svartvita porträtt. Så finns det ju dem som förändrats en del utseendemässigt, och har man bytt hårfärg och stil känns det kanske rätt bra med en uppdatering av porträtten. Det blir färgbilder, med min studioblixt och i ett något raskare tempo. 

Här ser ni ett av de tidigare porträtten, föreställande Alexander, som är mycket nöjd med sin gamla bild. Jag hoppas att han ska bli lika nöjd med sin nya porträttbild!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar