måndag 9 september 2013

Mood...


Livet flyter vidare. Det gäller att greppa ögonblicken i dess nu. Jag stressar runt mellan jobb och åtaganden av olika slag. Familjelogistik. Men jag uppskattar också alla de där spröda och svårfångade ögonblicken som så lätt skulle kunna gå mig förbi. En kram mitt i flykten. Solens värme på min hud. Ett leende. Sjöns svala källvatten som jag ännu törs nedsjunka i. En komplimang. Glädjen i att möta en bekant och bekräfta att vi uppskattar mötet. Mat lagad med kärlek. Vinden som leker i mitt hår. Barnens kyss på min kind. Grenars rörelse i blåst. Känslan av att göra ett bra jobb. Känna stolthet för sig själv och andra. Att ge eller få en hjälpande hand ... när man minst räknat med det. Samarbete. Förtroenden. Arbetsgemenskap. Kreativiteten när den uppfyller mig till brädden. Musik.

Jag njuter och insuper. Det spröda och sköra i tillvaron ... ja, det är bland det vackraste jag vet. Det där som är så svårt att fånga. Stämningen...

Som mina naturbilder under arbetstitel "Mood". Naturen blir min målarpensel, under långa slutartider. Fångade under rörelse.

Igår lämnade jag in tre inramade stämningsbilder, fotograferade under långa slutartider, till "Jubilarens val" på Örebro Länsmuseum. Tre bilder från utställningen "Souvenir" (bild nr 1, 5 och 8). Vi får se om någon jubilar önskar se någon av dem på sin vägg där hemma framöver.

Men just den här bilden, fångade jag i lördags.
På en för mig ny och magisk skogsstig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar