lördag 2 april 2011

ReDesign-Kuvert


Jag viker ju sedan tidigare pappaskar av väggalmanackorna som jag fick en låda över av efter 2008, alla med mina fotografier på. Igår funderade jag på vad mer jag skulle kunna använda dem till. Jag fick idén att "redesigna" dem till kuvert. Eftersom det blir mycket bildyta när både bak och framsida används till kuverten syr jag även på en randig lapp avsedd för adressen. Jag tycker de blev mer unika av att inte försöka få sömmar och tillklippningen perfekt rak. En del är lite mindre och några är större. Alla individuella. Vissa lite enklare och andra mer avancerade med påsydda bilder. Dessa kommer finnas till försäljning i ReDesign Viola inom kort. Jag hade verkligen roligt medans kuverten sprutade ur min nya symaskin. Jag hoppas den inte ogillade att arbeta i materialet, för jag vill göra fler!


Länk till ReDesign Viola
www.redesignviola.blogspot.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar