lördag 2 april 2011

Naturarvet- ett klick för skogen ...




Jag är vän med en sten.

Du skulle känna hennes visdom, 
hennes underbara doft 
och hennes sammetslena mossa.

Jag är vän
med en riktigt gammal skogs-sten.


Idag har vi besökt skogen. En av våra favoritplatser har skövlats och förlorat stora delar av de gamla träden. Just på denna platsen anar vi dock att naturvårdsverket varit framme för att vårda skogen, även om vi saknar träden. En bit bort möts vi dock av enorma kalhyggen som inte var nödvändiga. 

Jag är aktiv med att göra dagliga klick till att bevara gammelskog genom "Ett klick för skogen". De byter nu namn till "Naturarvet". Jag uppmanar er alla att gå in och klicka för att bevara gammelskog (en gratis handling för dem som klickar). Det går också fint att köpa träd. Själv ger jag 20:- för varje ny kund som beställer produkter i ReDesign Viola. Var aktiv du med och klicka för bevarandet av vårt naturarv, eller köp en av mina återbrukade produkter vettja! Länk till Naturarvet (före detta "Ett klick för skogen") http://www.naturarvet.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar