fredag 1 april 2011

Sista Mars Poem



När jag blickar ut från vår balkong
så känns vintern så fasligt lång
På marken vilar snö som nyss mött marken
trots att knoppar gror i närmsta parken


I luften skymtar älvor som dansar
och träden har fått ögonfransar
I svartåns mörka svarta vatten
leker ormar av ljus om natten


Naturens färgton skapar vackra slöjor
de bildar toner som på ylletröjor
som värmer sinnet trots vi saknar ljuset
och inne värmer oss det varma huset


Luften den är fylld av mättad fukt
och grenar lätta utan färgglad frukt
Jag känner kylan som nu smeker kind
som blåser lätt förbi med kylig vind


Ja skönt slumrar jag strax in inatt
med min stämningsfulla vinterskatt
och min längtan är så stor till våren
men imorgon möts jag av en småregn
...

Bilder från igår kväll, efter ännu ett snöfall. De flesta dikter jag skriver har melodi, och till dem komponeras musik för olika instrument som passar diktens stämning. Vem vet om och när jag delar även musiken med er ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar