torsdag 3 mars 2011

Arbetsmiljö ...



Hemma hos oss har vi haft en hel del sjukstuga på sistone. Min man råkade ut för en olycka på jobbet. Som association till åtgärder för att skydda mina kära och hjälpa dem bli friska, visar jag idag några symbolbilder som jag skapat för Arbets- och Miljömedicinska kliniken i Örebro. Jag ordnade ett stort bildmaterial på olika teman till deras nya hemsida för en tid sedan, och de behövde bland annat bilder som kunde symbolisera skyddsutrustning och åtgärder som ska skydda ett företags anställda. Både förebyggande åtgärder och material som hjälp vid olyckor och skador. De behövde även symbolbild som visar hur olika arbetsmiljöer vi arbetar i ... och någon bild på en person som arbetar i en smutsig eller farlig arbetsmiljö.



Jag sökte mig därför till en riktig smutsig arbetsmiljö, och mindes att jag gjort ett porträttuppdrag något år tidigare på en firma som arbetade med betong och cement. Detta företag ligger strax utanför Örebro. Här kunde jag både ta bilder på dem som arbetade i den smutsiga och farliga miljön, och även ta lite bilder på deras skyddsutrustning/ säkerhetsåtgärder. Här ser ni några av de motiv som jag fann!

Länk till Arbets- och Miljömedicinska Klinken i Örebro´s nya hemsida:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar