torsdag 31 mars 2011

Isfilurer ...


Kära fina isfilur
Låt mig aldrig bliva stur!



-"Stor menar du väl?" 
-"Nej, säger jag stur så menar jag stur. Jag vet en pojke som sa stor. Han blev så lång som en giraff och fick gå och beta bland äppelträden!" 
citat från Pippi Långstrump

Dessa fann jag på dagens vårpromenad i Svartåns is. Det är egentligen samma isfilur, men från olika håll blir den två olika isfilurer. Det är inget fejk med bilden. De blå ögonen är alltså inget jag satt dit. Det måste vara luftbubblor i isen där himlen speglar sig. Jag är så tacksam över att jag har min fantasi i behåll. Att jag tar mig tid att se, och att jag tar mig tid att uppskatta mina upptäckter. Jag hoppas även ni behållit barnasinnet och uppskattar filurerna. Eller är det kanske någon som blivit så vuxen och förlorat all sin fantasi ... så de inte längre kan se isfilurerna? Pippis ramsa, som jag "svor" som barn, fungerade nog i alla fall på insidan av mig! ("Fina lilla krumelur. Jag vill aldrig bliva stur.") 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar