fredag 21 januari 2011

Balansakten ...


Den här bilden skapade jag för ett tag sedan till Arbets- och Miljö-Medicinska kliniken, USÖ. Symbolbilden handlar om balansakten som företag gör när de tar beslut kring arbetsmiljöfrågor (eller struntar i dom).

Som ni säkert förstår är det ett montage. När jag fick detta uppdrag handlade det om ett stort antal symbolbilder till deras hemsida ( på varierade teman). Jag hade många motiv att ordna och var uppe på stan för att söka rätt motiv för olika symbolbilder. Av en ren händelse gick jag förbi makens arbete och upptäckte att de höll på att bygga en uteservering. Jag insåg snabbt att detta var det motiv jag letat efter. Det är alltså min man som går balans på ramverket till en uteservering. Marken ligger strax under bjälkarna, men jag har bytt ut dem mot en enkel himmelsbild. Bilden fotograferades en mulen och färglös dag, så även det har jag arbetat med för att få färg och kontrast i bilden. Bilden blev till belåtenhet, rak och tydlig i sitt budskap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar