tisdag 4 januari 2011

Symbolbild


Just nu arbetar jag intensivt med att bli klar med bildmaterial och montage-arbete till Landstingskatalogen 2011 (Örebro-Län). Vi är inne på slutspurten och det är tänkt vara klart och en vecka. Bilder som publiceras i katalogen håller jag självklart för mig själv så länge. Jag visar er dock en bild jag skapat för deras räkning, men som valdes bort då den möjligen skulle kunna uppröra någon länsbo (de valde en mer påklädd variant). Det är en symbolbild för HBT (homosexuella, bisexuella och transpersoner). De unga pojkarna som ställde upp för fotografering, var för mig helt främmande men välvilliga och avspända framför kameran. Jag får tacka mitt nätverk inom teatern för att jag fann dessa modeller. Den ena pojkens naturliga långa naglar, upplever jag förstärker budskapet. Bilden fotograferades i befintligt ljus i en dans-sal, med ett mörkblått draperi som bakgrund. Jag tycker om känslan av ömhet som bilden förmedlar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar