onsdag 5 januari 2011

Självporträtt


Jag lyckades med konststycket
att fånga en bit av min själ.

Vackrare än min yta
med mitt ljus och mitt mörker
min kreativitet
och min glädje

... drömmande
och gåtfull
och med vind i mitt långa hår.

Jag betraktar mig själv.
Ser verkligheten som tar form kring mig
med så tydliga konturer.

Bara mitt hår
som flyger fritt
i mitt sinne
och ut i min omvärld

Jag är precis just den där kvinnan,
trots åren mellan mitt självporträtts födelse och idag.
En del har svårt att upptäcka mig,
kanske har de ont om fantasi?
... eller så tar dig sig bara inte tid.

De som verkligen ser mig
får en skymt av min personlighet
och vad som rör sig i mitt inre
... och de ser den ljumma vinden
som leker i mitt hår.



Fotogram skapat i mörkrum, en gång för länge sedan ... ännu porträttlik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar