lördag 15 januari 2011

Konstgranar ...



Här presenterar jag granen som Gunilla Kaipa Eriksson skapade till Krämarens granutställning.
Gunillas gran är en "självlysande" vit kon täckt med gamla spetsdukar ... en lampa. Eftersom jag både är en kvinna som vurmar för återbruk, redesign och hantverk av olika slag är detta självklart en gran som faller mig i smaken. Granen är stor ... kanske 2,5 meter hög och särskilt vacker när det mörknar. En perfekt dekoration för svenska hem om vintern ... men egentligen fungerar den ju året om som hörnlampa för hem både i modern och traditionell stil.

Gunillas konstnärliga gran fotograferades i ett lite mörkare hörn av Krämarens Galleria, och detta har jag förstärkt i bildbehandlingen. Jag ville att det skulle synas hur mjukt och fint ljus den ger i mörkret. Lik Staffan stalledrängs strut lyser den upp den mörka vinterkvällen.


Länk till Gunillas Kaipa Erikssons hemsidawww.kaipa.se

2 kommentarer:

  1. Jag har länkat till den härliga granen på min hemsida aterbruksmassanilinkoping.nu.
    Får jag det?

    God Jul!
    /Emma

    SvaraRadera
  2. Hej Emma!
    Konstnärens namn finns inlagt på bilden, liksom mitt namn som fotograf, så det går fint.
    God fortsättning 2016
    Nina

    SvaraRadera