lördag 8 januari 2011

Skymningsväsen ...


Jag älskar att fånga/ skapa konstnärliga stämningsbilder och att låta långa tider överraska mig med sina motiv. Det blir som  abstrakta målningar ... något att betrakta och forma sina egna uppfattningar om vad bilden föreställer. Kanske det bara är grafiska linjer, färger och mönster ... eller så ser vi skymten av ett motiv. Eftersom det i mitt fall oftast är fotografiska verk kanske betraktaren blir nyfiken på vad jag egentligen fotograferat. Kanske avslöjar jag vad det är ... kanske inte.

I detta fall kan jag berätta att jag fångade bilden under en vinterpromenad när jag hämtat barnen från skolan. Jag tog många bilder under vår promenad igenom det mörka snölandskapet. När jag betraktar bilden skymtar jag små rosa skymningsväsen med facklor i händerna ... kanske små älvor med mycket raka ben i ett fackeltåg?
Eller är det kanske så här lysmaskar borde se ut när de är ute och flyger?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar